Digivahendid Austria matemaatikaõppes

Pea terve veerbuarikuu viibis Mart Laanpere Euroopa Komisjoni Horizon programmist rahastatud EdTechTalents projekti lähetuses Linzi J.Kepleri Ülikooli Avatud innovatsiooni keskuses, et tutvuda kohaliku haridustehnoloogia idufirma MatheArena tegevusega ja nende loodud matemaatikaõppe nutirakenduse ehitamise köögipoolega. EdTechTalents projekti eesmärgiks on toetada ülikoolide ja haridustehnoloogiliste iduettevõtete vahelist koostöös ja teadmussiiret. MatheArena osutus vägagi õpetlikuks juhtumiks: matemaatikaõpetajatest abielupaar oli oma töös digivahendeid kasutades jõudnud arusaamisele, et nende poolt loodud digitaalsed ülesanded ja õppemetoodika võiks pakkuda huvi laiemale sihtrühmale: omas tempos õppida soovivad õpilased, nende vanemad ja õpetajad. Praeguseks on nad loonud põhikooli ja gümnaasiumiastmele sobivad nutirakendused, mida kasutavad kümned tuhanded õpilased neljas riigis. Arendustegevus on toetatud teadustööga, sest üks abikaasadest uurib oma doktoritöö raames interaktiivsete matemaatikaülesannete keerukuse modelleerimist, kasutades maletajate maailmast laenatud ELO-koefitsienti ja Markovi ahelate meetodit. Lisaks avanes võimalus külastada ka MatheArena konkurenti Viinis, Leon Frishauf’i loodud Studyly.com platvormil on juba rohkem kui 50,000 kasutajat Austrias, Saksamaal ja Šveitsis. COVID-19 pandeemiast tingitud distantsõpe sundis paljusid riike investeerima digilahendustesse haridusvaldkonnas, matemaatika on aga seni osutunud kõige probleemsemaks õppeaineks digitaliseerimise tuhinas – eelkõige oma eriliste sümbolite, võrrandite, graafikute ja mitmesammuliste lahendusalgoritmide tõttu. MatheArena ja Studyly üritavad kumbki omal erineval moel seda probleemi lahendada ja paistab, et suhteliselt edukalt. Loodame veel sel kevadel kutsuda MatheArena ühe eestvedaja, Eva-Maria Infangeri esinema MIDI uurimisrühma seminarile. Õpetajate ja lapsevanemate huvi korral on võimalik MatheArena eestindamine ja meil kättesaadavaks muutmine.