MIDI uurimisrühm kutsub uuenduslike õppemeetodite uurimisest ja arendamisest huvitatud matemaatika- ja informaatikaõpetajaid osalema õpetajate-uurijate võrgustiku MIDIX tegevuses. Insipratsiooniks ja eeskujuks on meil seejuures kunagi Eestis tegutsenud ÜPUI (Ühiskondlik Pedagoogika Uurimise Instituut), mille raames mitukümmend matemaatikaõpetajat üle Eesti prof. Olaf Prinitsa juhtimisel üheskoos ainedidaktika uuringutega tegelesid.
MIDIX võrgustiku esimene seminar toimub 30.aprillil kl 16-18 Tallinna ülikooli Astra õppehoone ruumis A-447, samas on võimalik osaleda ka Zoomi vahendusel. Seminari teemaks on interaktiivsete matemaatikaülesannete keerukuse modelleerimine paindlike/personaliseeritud õpiteede kontekstis. Tallinna ülikooli digitehnoloogiate instituudi matemaatika didaktikud tutvustavad oma seniste ja käimasolevate uuringute tulemusi, lisaks esitlevad omapoolseid lahendusi matemaatikaülesannete keerukus- ja raskusastme hindamiseks/määramiseks Austria matemaatikarakenduste arendajad (MatheArena ja Studyly), samuti meie oma Opiq ja Stemi. Ülesande keerukusastme määramine on uurimuslikult huvitav probleem eriti täna mil ülesandeid võib matemaatikarakenduste ja testide jaoks genereerida tehisintellekti abil. Samas on personaliseeritud adaptiivse (kohanduva) matemaatikaõppe puhul oluline osata sööta õpilasele ette just tema tasemele vastavaid ülesandeid. Vastasel juhul võib ülesande liigne keerukus (või vastupidi – lihtsus) vähendada õpilase õpihuvi.
Seminari lõpul arutame üheskoos õpetajate kaasamise võimalusi antud valdkonna uuringutes. Esimesi huvilisi ootame juba mai algul osalema OpiqBot katsetamises 7.klassi õpilastega (protsentülesannete teema peaks sobima kordamiseks kevadel).
Palume MIDIX tegevuses osalemisest huvitatud õpetajatel registreeruda hiljemalt 29.aprilliks selle vormi kaudu: https://forms.gle/cDnUs4MkTyA7hEpM9